BESLENME Part 1



Gittiğim spor salonlarında vs. de duyduğum yanlışları, soruları genel olarak toplayarak yazmak istedim. Genelde nasıl beslendiğim ve neler yaptığım soruluyor. Bende paylaşmak istiyorum. Bu konuda bir eğitimim yok. Kendime uyguladığım için ve spor yapmaya başladığımdan beri bu konuyu detaylı olarak her gün araştırdığım için ve spor yapmaya başladığımdan beri ciddi anlamda sağlıklı beslenme ile ilgileniyorum. Önceden aldığım yiyeceklerin içeriklerine bakmazken şimdi her şeyin içeriğine bakıyorum. Kalorisini çok umursamıyorum çünkü benim kilomda bir insanın kalori hesabı yapmasına gerek yok zaten ben tamamen kas yapmak fit bir vücut için uğraşıyorum. Öncelikle kısa kısa neler yaptığımı anlatayım.



 Ben karbonhidratı az proteini çok besinler tüketiyorum. çünkü kas yaparken kilo alıp yağ bağlamakta istemiyorum. Önemli olan yaptığım kasların gözükmesi. Karbonhidratlar hepimizin evinde olan vazgeçilmez makarna, pilav, erişte, ekmek gibi yiyecekler. Şimdi burada dikkat edilmesi gereken tek bir şey var; beyaz olan hamur işi şeyleri yememek. Bunlar glisemik indeksi düşük yiyeceklerdir. Kan şekerini aniden yükseltip aniden düşürdükleri için halsizlik yaparlar ve vücudunuza zarar verirler. Ben yemeği ekmekle yemeyi sevmediğim için ekmeği genelde sabahları yiyorum sadece. Çavdarlı ekmek tüketiyorum.


 Makarna veya pilavı ise antrenman öncesi ve sonrası olmak üzere günde 2 kere tüketiyorum. Eğer imkanınız varsa makarnayı kepekli alabilirsiniz. Bulguru da aynı şekilde kepekli tüketmek daha yararlı. Bulgur pilavı aynı zamanda protein kaynağıdır. Kaliteli karbonhidratlardan en önemlisidir. Vücudun yeterli enerji üretebilmesi için karbonhidrat şarttır. Çünkü karbonhidrat vücudumuzda enerji olarak kullanılır. Eğer yağ yakmak ve kilo vermek istiyorsanız karbonhidratı az tüketmelisiniz. Vücudumuzun Proteini sindirmesi ve parçalaması için çok enerji sarf ettiği için yağ yakımını hızlandırır. Bu yüzden diyet yapan insanlara doktorlar salatayla beraber kırmızı et veya tavuk, balık yemelerini söylerler. Tabi yağsız olması şartıyla. Pişirme tekniği önemli. Eğer et, balık, tavuk yiyemiyorsanız yada evinizde bulunmuyorsa baklagillerden de sağlayabilirsiniz. Kuru fasulye, mercimek, barbunya vs. 



Spor salonunda bir kız spordan sonra eve gittiğinde hiç bir şey yemediğini söylemişti. Mesela bu vücudunuzu strese sokar yapılacak en kötü davranış vücudunuzu aç bırakmaktır. Kilolu bir arkadaştı ve kilo vermek için geliyordu spora, ona söylediğim şey şuydu spordan sonra hiç bir şey yemek istemesen bile bir tane elma yemen senin için yararlıdır. Çünkü spordan sonra vücut enerji ister karbonhidrat ister. Elma Glisemik indeksi düşük bir karbonhidrattır ve spordan sonrada vücudun istediği şekeri ve karbonhidratı sağlar. Hiç bir şey yememekten iyidir. 


Ben çevremde çok duyuyorum sizde duyuyorsunuzdur. "Su içsem yarıyor." Ve bu insanların yaşam tarzlarını beslenme şekillerini sorduklarımda hep bir düzensiz beslenme görüyorum. Günün en önemli öğünü kahvaltıdır. 8 saat uyuduktan sonra vücut bütün gece kendini onarmış ve enerji harcamıştır. Az uyuduğunuz günler vücut daha çok enerji harcar bu yüzden daha çok besine ihtiyaç duyarsınız bu yüzden uykusuz kalmamaya çalışmalısınız. Bu yüzden sabah kalktığımızda 1 saat içinde kahvaltı yapmamız gerekir. Eğer vücudu aç bırakırsanız (bütün öğünler için geçerli) vücudu strese sokarsınız ve atladığınız o öğünlerden sonra yediğiniz her şeyi vücut; bir daha besin alamayacağım psikolojisi ile aldığı besinin bir kısmını depolar. Bunu her gün tekrarladığınızı düşünün ve vücudun her gün bu eylemi gerçekleştirdiğini. Sonuç : İstenmeyen Kilolar. Ben sabahları canım bir şey yemek istemese bile yaptığım iki şey var. Bir dilim Çavdar ekmeği ile peynir yada o anda canım ne çekiyorsa onu yiyorum ve üstüne bir bardak ılık süt içiyorum. Aslında her sabah tekrarladığım tek rutin bir tane haşlanmış yumurta ve bir bardak ılık süt. 




En sağlıklı beslenme şekli. Kahvaltıyı asla atlamıyorum. Aç kalmamaya çalışıyorum ve öğünlerim arasında 3-4 saatten fazla boşluk bırakmıyorum. 3 tane ana öğününüzü kesinlikle yemeniz gerekir. 


Çok sıkmak istemiyorum uzun yazıları herkes okumak istemeyebilir bu yüzden arkası yarın :)

Yorumlar

MOST POPULAR