BESLENME PART 2 (Cilt için beslenme)




Merhaba bir beslenme yazısı ile yine birlikteyiz. Diğer yazımın devamı niteliğinde yazacağım. Eğer güzel bir cilde sahip olmak istiyorsanız aşağıdaki yiyecekler bunun için yaratılmış:

Yapmanız gerekenlerin en başında su içmek geliyor. Ne kadar miktar su içtiğiniz önemli değil önemli olan günde 1 litreden fazlasını içmeniz. Vücudumuzun %70’i sudan oluşurken vücudu sudan mahrum bırakmak pek anlamsız. 1,5 litre sudan sonrasında aynaya baktığınızda cildinizde ki değişimi göreceksiniz. Su içmekten asla vazgeçmeyin ve mümkünse soğuk olmayan su tercih edin. Suyunuza limon katarak alkali su elde edebilirsiniz. Vücutta ki toksinleri atmaya yardımcı olur ve metabolizmayı hızlandırır. Özellikle de sabah kalktığınızda içtiğiniz 1-2 bardak su bütün gün enerjik olmanızı sağlar.









Yeşil Çay hakkında çok şey duymuşsunuzdur.  Yeşil çayın yararları saymakla bitmez; ödem atıcı, bağırsakları çalıştırıcı ve cilde yararı ile biliniyor. Günde bir bardak içmeniz yeterli çünkü fazlası bağırsaklarınızı bozabilir.  Ve yeşil çay vücudunuzdaki su atımını sağladığı için içmeden öncesinde ve sonrasında bol bol su içmelisiniz ki vücut su kaybı yaşamasın.  Yeşil çay spordan önce içilirse metabolizma hızınızı bir tık yükseltir ve ağırlıkları daha rahat kaldırmanıza yardımcı olur. Yağ yakımını kolaylaştırıcı özelliği de onu daha cazip hale getiriyor. 







 Çikolatadan hangi bayan vazgeçebilir ki. Ben tatlı hiç sevmem ama bitter çikolataya bayılırım. Tatlı krizinizi günde 2 kare bitter çikolata ile yenebilirsiniz. Ama %70-%80 kakao olması şartıyla. Kakao cilt için ve aynı zamanda beynimizin çalışması açısından yararlı besinlerden biridir. Her gün mutlaka 2 kare şeklinde bir ara öğün yapabilirsiniz.








Çantanızda mutlaka bulundurmanız gereken ara öğün yapabileceğiniz yemek yemeye vaktiniz olmadığında atıştırabileceğiniz besinlerdir. Bilin bakalım nedir? Kuruyemişler! omega-3 bakımından zengin olmaları bir yana beynimizi çalıştırırlar. Bunların en başını çeken ise ceviz ve bademdir. Beynimizin günlük işlevlerini yerine getirebilmesi açısından ihtiyaç duyduğu iki şey vardır ; su ve omega-3. Badem cilt sağlımız açısından yararlıyken ceviz her gün tüketmemiz gereken bir besin. Ama mümkünse bunları iç olarak almayalım çünkü kabuğundan çıkmış olan kuruyemişler küflenmesin diye ilaç sıkılmaktadır. Ve ilaç bizim için o an zararlı olmayabilir ama yıllar sonra etkileri bizim için sorun olabilir. O yüzden pazardan kabuklu ceviz, badem ve fıstık alarak evde kendi yöntemlerinizle kırabilirsiniz. Ben eskiden cevizden nefret ederdim ama inanın evde kendi kırdığız o organik cevizin tadına doyulmuyor. Her şeyin tazesi güzel









Yapmanız gerekenler biri ise bol bol ev yoğurdu yemek ve süt içmek. Bunu düzenli olarak yapmanız hem geleceğe yatırım (kemik erimesi açısından) hem de cildiniz için yararlı. 







Mümkünse hazır süt tozlarından vs den uzak durun evde kendiniz gerçek süt ile yapın kahvenizi.






A ve D vitaminleri ağırlıklı beslenmeye çalışın bunların eksikliği sivilce yapar





Biliyorsunuz yiyecekleri denetimden geçiren organımız Karaciğer ve bu organı nasıl beslerseniz cildiniz o hale bürünüyor. Karaciğere zarar verdiğiniz her an cildinize de zarar vermiş oluyorsunuz. O yüzden önce vücudumuzu tanıyarak nelere ihtiyaç duyduğu tespit ettikten sonra yaşamak hayatınızı kolaylaştıracaktır.  


Yorumlar

MOST POPULAR